Radio Advertising Awards 2015

Introductie

De doelstelling van het event is het belonen van creativiteit in radioreclame en het stimuleren van de inzet van radioreclame in het algemeen. Met de invulling van het programma in 2013 en 2014 was weinig mis, er ontbrak echter een vorm van interactie. Een nieuwe en frisse aanpak en een nieuwe locatie werden geselecteerd.

Concept

De radiomarkt verandert, sterker nog, de audiomarkt verandert. Er zijn meer mogelijkheden, meer connected devices; de toegang tot audio is vergroot en voor het eerst is al het luistergedrag in kaart gebracht. Welke behoefte vervult radio luisteren en wat is radio eigenlijk? Experts kunnen daar veel over zeggen, maar we laten de doelgroep haar eigen conclusies trekken met het thema: ‘Wat is radio?”

Realisatie

Meer interactie is van belang en daarom is gekozen voor een mix van relevante inhoud, gekoppeld aan maximale interactie met het publiek. Een humoristische inleiding door Peter Pannekoek om de zaal op scherp te zetten met daarna vijf programmablokken en vijf quizvragen over radio waar het hele publiek live aan meedoet. Elk blok sluit af met de bekendmaking van de winnaar door een populaire Radio DJ, waaronder Edwin Evers, Gerard Ekdom en Tom Klijn. Met als laatste de bekendmaking van de publieksprijs door Erik de Zwart. Het programma werd gepresenteerd door Leon Verdonschot en muzikaal omlijst door Giovanca.

2015-06-11MRF-1013.jpg

2015-06-11MRF-1013.jpg

2015-06-11MRF-1375.jpg

2015-06-11MRF-1375.jpg

2015-06-11MRF-1422.jpg

2015-06-11MRF-1422.jpg

2015-06-11MRF-1517.jpg

2015-06-11MRF-1517.jpg

2015-06-11MRF-1970.jpg

2015-06-11MRF-1970.jpg

2015-06-11MRF-2057.jpg

2015-06-11MRF-2057.jpg