Radio Advertising Awards 2014

Introductie

De doelstelling van het event is het belonen van creativiteit in radioreclame en het stimuleren van de inzet van radioreclame in het algemeen. Tijdens de RAB Radio Advertising Awards moet je als bezoeker bevestigd krijgen dat radio een relevant medium is in de crossmediale marketing mix en dat radio advertising specifieke aandacht verdient, zowel qua inzet als qua content en creativiteit.

Concept

Waar in 2013 is gekozen om met songteksten van (inter)nationale popartiesten het belang van radio te onderstrepen, hebben we het in 2014 dichter bij huis gezocht. Met spontane quotes van bekende Nederlanders over radio werd onderstreept dat het medium buitengewoon relevant is om je doelgroep te bereiken.

Realisatie

In 2014 is de nadruk gelegd op de toekomst van radio en de (veranderende) rol van radio in die (nabije) toekomst. Radiofuturoloog James Cridland spreekt met enthousiasme over het verleden, het heden en de toekomst van radio. Suzanne Bosman en Giel Beelen nemen de presentatie van de uitreiking op zich waarbij Suzanne een korte inleiding geeft over de winnaar en Giel vanuit de radiostudio een interview houdt met de winnaar over zijn of haar favoriete radiofragment. Het programma werd opgeluisterd met muziek van Jacqueline Govaert en afgesloten met een optreden van cabaretier Ronald Snijders.

2014-06-10MRF (1037).jpg

2014-06-10MRF (1037).jpg

2014-06-10MRF (1206).jpg

2014-06-10MRF (1206).jpg

2014-06-10MRF (1143).jpg

2014-06-10MRF (1143).jpg

2014-06-10MRF (1504).jpg

2014-06-10MRF (1504).jpg

2014-06-10MRF (1262).jpg

2014-06-10MRF (1262).jpg

2014-06-10MRF (1523).jpg

2014-06-10MRF (1523).jpg