Radio Advertising Awards 2013

Introductie

Het Radio Advies Bureau organiseert sinds 2009 de RAB Radio Advertsing Awards waarbij jaarlijks prijzen worden uitgereikt aan radio commercials in verschillende categorieën. De doelstelling is het belonen van creativiteit in radioreclame en het stimuleren van de inzet van radioreclame in het algemeen.

Concept

‘Turn up the radio’ was het thema voor de awards in 2013, waarbij de liefde voor radio werd aangetoond door teksten van liedjes van verschillende popartiesten. Met deze teksten werd het juiste gevoel, de sexiness, het belang én de creativiteit van radio onderstreept. Voor de locatie is poptempel Paradiso gekozen.

Realisatie

Het 1e deel van het programma, gepresenteerd door Gijs Staverman, bestond uit een speech van Joeri Van den Bergh over ‘Waarom radio’. Daarna volgde het betoog ‘The sound of radical thinking’ door Ralph van Dijk, directeur van Eardrum Australia. Ralf is een internationale autoriteit op het gebied van audio-reclame. In het 2e deel van het programma werden de Radio Advertising Awards uitgereikt, vanuit een speciale radiostudio op het podium door radio DJ’s als Mattie & Wietze, Daniel Lippens en Silvan Stoet – Veronica. Voor de bekendmaking publieksprijs werd live geschakeld naar het programma van Ruud de Wild op Radio 538.

Het programma werd afgesloten met een optreden van de band Moke.

RAB1.jpg

RAB1.jpg

RAB3.jpg

RAB3.jpg

RAB6.jpg

RAB6.jpg

RAB7.jpg

RAB7.jpg

RAB8.jpg

RAB8.jpg

RAB10.jpg

RAB10.jpg